In mijn middelbare schooltijd, bleef ik schoolwerk altijd uitstellen. Door gesprekken met
Anette ben ik bewuster gaan nadenken voordat ik iets doe, zodat ik weet welke
consequenties mijn handelen heeft. Anette zat me niet de hele tijd achter de broek,
maar leerde me zelf prioriteiten stellen. Leuke dingen ben ik gaan plannen na het
schoolwerk dat gedaan moest worden. Uiteindelijk heeft mij dit een mooi havo diploma
opgeleverd en ook een grotere vriendengroep! (Jeroen, 18jr)
Jeugd Breincoaching
Doelgroep
De Jeugd Breincoaching is gericht op jongeren (8–18 jaar) die moeilijkheden ondervinden bij het organiseren en uitvoeren van allerlei
activiteiten binnen en buiten het schoolsysteem, waardoor problemen ontstaan bij het leren en/of naar school gaan. De processen, die hieraan
ten grondslag liggen noem je de Executieve Functies.
Problemen die deze jongeren onder andere tegen kunnen komen zijn:
* Chaos in denken en doen, verwerkingsproblemen, moeite met veranderingen
* Impulsief reageren, gebrek aan focus / concentratie
* Leerproblemen ten gevolge van AD(H)D, ASS, dyslexie, dyscalculie en hoogbegaafdheid
* Onvoldoende aansluiting vinden bij klasgenoten
* Motivatieproblemen en/of verminderd zelfvertrouwen
Doelstelling
Het belangrijkste doel van de Jeugd Breincoaching is om samen met uw kind te ontdekken wat hij nodig heeft om zijn leerproces te verbeteren en
makkelijker om te gaan met situaties thuis en op school (b.v. plannen schoolwerk, focus op het juiste moment, omgaan met veranderingen, wijze
van reageren). Dat heeft bovendien een positieve invloed op zijn zelfvertrouwen en motivatie.
Werkwijze
Na aanmelding krijgt u een vragenlijst toegestuurd. Vervolgens vindt een intakegesprek met uw kind plaats, waardoor de coach inzicht krijgt in
de hulpvraag, zijn belemmerende factoren, maar vooral ook in zijn mogelijkheden. De coach stelt daarna een begeleidingsplan op. Elk
coachingstraject wordt op maat vorm gegeven en omvat vier tot acht (individuele) sessies van 45 minuten. Om uw kind goed te kunnen
begeleiden is de ondersteuning en stimulans van u als ouder belangrijk.
In mijn middelbare schooltijd, bleef ik schoolwerk altijd uitstellen. Door gesprekken
met Anette ben ik bewuster gaan nadenken voordat ik iets doe, zodat ik weet welke
consequenties mijn handelen heeft. Anette zat me niet de hele tijd achter de broek,
maar leerde me zelf prioriteiten stellen. Leuke dingen ben ik gaan plannen na het
schoolwerk dat gedaan moest worden. Uiteindelijk heeft mij dit een mooi havo
diploma opgeleverd en ook een grotere vriendengroep! (Jeroen)